Zámecká 119
753 01 Hranice n. M.

Recenze z předchozích let:
---

Mapa

Úvodní slovo

Kousek od centrálního hranického náměstí, v podloubí Zámecké ulice, nachází se (prý) vyhlášená putyka, kam chodí hynout hraničtí hynátoři. Už nějakou dobu jsem měl na tento podnik zálusk, leč až osoba v Hranicích bydlící mě tam, jak se říká, dotáhla – nejen kvůli petrobarevné klientele, nýbrž, a to hlavně, kvůli výtečnému pivku poličskému.

Kvalita piva

„Poličku zrovna nemáme.“ Touto větou nás zpražil pikolík s úsměvem od ucha k uchu ihned po našem příchodu. Jakmile však pronesl, že mají alespoň Svijany (za 23 kč), bylo na světě hned mnohem lépe. Osobě, která se nejvíce těšila na Poličku a která nás sem zatáhla, sdělil, ať prý vyzkouší Radegasta, že je to skoro stejný jak Polička, stále s tím přihlouplým úsměvem od ucha k uchu. I pokáral jsem obsluhu za nejapný žert, poručil třikrát Svijany a bylo. Pivko v nižších kryglech, teplota, pěna i nasládlejší chuť v ideální rovnováze.

4.00

Kvalita jídla

Tuším, že zde dostanete ke koupi nějaký ten hermelín nebo utopenec, víc asi nic.

x.xx

Kvalita obsluhy

Usměvavé ucho jsem již trochu popsal výše. Dokud jsme zde byli úplně sami, byl se na nás dívat třikrát během dvaceti minut, jakmile však naběhlo asi 10 až 12 hynátorů, vypadli jsme z centra zájmu obsluhy na periferii – co na tom, že jsme seděli jen u vedlejšího stolu. Po cca třetím kousku jsem dokonce vyhodnotil pauzu mezi pivkama jako neúnosnou a šel si objednat další máz dovnitř, kde jsem napočítal min. dva, možná i tři lidi vypadající jako obsluha. Napřed se tedy mohli přetrhnout, pak v podstatě nezájem – toť zdejší nevyváženost.

2.50

Kvalita prostředí

Důležité je uvést, že do hospody se musí vyjít několik ne úplně schůdných schodů, což by zejména při cestě domů (a také na pánské hajzly v přízemí!) mohlo činit nějaké problémy. Uvnitř spousta dřevěných trámů a trámků, také nějaké ty lavice a stoly, trochu mi to připomínalo bystřickou nádražku, avšak více nábytkem zahuštěnou (a také méně kamene než v BpH). My seděli na zahrádce, což je de facto obrovská pergola s  výhledem na hranické kopce a kopečky. Dole pod zahrádkou je ještě cosi na způsob dětského hřiště opět s  několika lavicemi pod slunečníkem. Opravdu multilevel knajpa. Jo a chtělo by to pozametat ty skořápky od pistácií nebo co to bylo za bordel.

4.00

Klientela

Vím, že hospoda potřebuje svůj ruch, ale co je moc, to je moc – dokud jsme tu byli sami, dalo se příjemně kontemplovat při pohledu na prosluněnou přírodu, po náběhu zdejších domorodců s větším počtem psů už zde ale skoro slova slyšet nebylo.

3.00

CELKOVÉ HODNOCENÍ

Velmi dobrý svijanský máz v příjemném posezení s hezkým výhledem, nicvšakméně obsluha má tendence s přibývajícím počtem pijanů lajdačit. Klientela je zde pak samostatnou kapitolou, která by možná vydala na celou recenzi – rozhodně to stálo za to a ona hranická osoba, nás doprovázející, ohledně klientely nijak nepřeháněla.

3.40

Prognóza

V Hranicích, jak vidno, funguje docela slušná hynátors scéna a její epicentrum je právě zde, v baru Mexická, a tak i když tato sorta lidí zrovna nepatří mezi nejsolventnější klientelu, tipuju, že bude držet zdejší podnik v běhu i nadále.